۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۲۳

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی:

خلأ اخلاقی جامعه باید توسط بزرگان دینی جبران شود

خلأ اخلاقی جامعه باید توسط بزرگان دینی جبران شود

قزوین- نماينده مردم قزوين در مجلس شورای اسلامی گفت: برای جبران خلأ اخلاقی جامعه امروز نیازمند معرفی و الگو گرفتن از شخصیت های برجسته دینی، مذهبی و اخلاق گرا هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، داود محمدی عصر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت آیت الله شیخ مجتبی قزوینی که با حضور حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، فریدون همتی استاندار، آیت الله عابدینی امام جمعه، رجب رحمانی نماینده مجلس و طلاب و روحانیون و جوانان در سالن تربیت معلم شهید رجایی قزوین برگزار شد اظهارداشت: تنها نسخه شفا بخش برای دردهای جامعه که با نبود اخلاق در رنج است، اسلام اصیل است.

وی افزود: فلسفه بعثت پيامبر نيز تكميل مكارم اخلاق است و اين امر خلایی است كه در غرب به وضوح دیده می شود و باید با معرفی شخصیت های برجسته در حوزه اخلاق و معنویت ضمن الگوسازی برای جوانان خود به جوامع غربی هم مسیر اخلاقی را نمایان کنیم.

محمدی یادآور شد: قزوین با داشتن شخصیت های علمی، دینی و مذهبی جایگاه رفیعی در عرصه فرهنگی دارد که يكی از اين چهره ها، آيت الله شيخ مجتبی قزوينی است كه نه تنها برای استان و کشور که در جهان تشیع هم برجسته است.

وی گفت: بر اساس فرمايش مقام معظم رهبری در زمانی كه خيلی از شهرها، روستای كوچكی بودند و يا وجود نداشتند در قزوين رجال و شخصيت های نورانی بودند كه سه جلد كتاب التدوين در شرح حال اين بزرگان نگارش شده و امروز وظيفه داریم زنگار از چهره این افراد را كنار زده و گوهر وجودی اين علما و شخصيت های برجسته را به دیگران نشان دهیم تا مردم از آثار وجودی آنها برخوردار شوند.

محمدی تصريح كرد: آيت الله شيخ مجتبی قزوينی، فقيهی روشن ضمير و بيدار دل بودند و در بيان مبانی دينی و نكات اخلاقی جايگاه رفيعی داشتند و با آشنایی به مسائل روز از افراط و تفريط پرهيز داشتند و شخصيتی كم نظير در این عرصه بشمار می روند.

وی گفت: تكريم شخصيت ها باعث تعالی و روشنگری جامعه می شود و برگزاری مراسم بزرگداشت و اتکا به پيشينه افتخارآميز و تاريخی، خود کار ارزشمندی است که می تواند کمک کند تا جوانان راه پرفراز و نشيب آينده را با نورانيت بهتر انتخاب و با تعاليم اسلام آن را طی كنند و با هويت گذشته نیز آشنا شوند.

محمدی یادآور شد: استقبال گسترده گروههای مختلف اعم از طلاب، روحانیون، دانشجویان، اساتید، علما، مسئولان و شخصیت های کشوری و استانی بیانگر عطش نسل امروز نسبت به اخلاق و چهره های دینی و فرهنگی است و امیدواریم با تداوم این امور فرهنگی برای معرفی دیگر شخصیت های برجسته علمی، دینی، فرهنگی هم اقدام شود.

کد خبر 3001922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha